Sabtu, 15 Maret 2014

Lelaki dipenjara 22 Tahun kerana Cabul dan rakam video seks Puluhan Wanita

3 Sep 2013

 
Justin Lee (Asia One)
Taipei - Lelaki Taiwan yang juga putera pengusaha terkenal setempat akhirnya dijatuhi hukuman penjara 22 tahun 4 bulan atas kes kejahatan seks. Lelaki berusia 28 tahun ini, juga bersalah telah membuat sejumlah video seks dengan puluhan wanita, termasuk artis dan model di Taiwan.

Justin Lee dihukum 18 tahun 6 bulan penjara untuk sembilan dakwaan pencabulan. Kemudian dia dihukum 3 tahun 10 bulan penjara untuk dakwaan membuat video seks tanpa seizin korban dan melanggar privasi korban.

Sedangkan untuk dakwaan membius korban sebelum mencabuli mereka, tidak boleh dibuktikan oleh pendakwa  dalam perbicaraan. Dengan demikian, seperti dilansir AFP, Selasa (3/9/2013), total Lee harus menjalani masa hukuman 22 tahun 4 bulan penjara.

Kes yang menjerat Lee ini sempat menjadi pemberitaan heboh di Taiwan tahun lalu. Sebabnya, ada sejumlah aktris dan model terkenal yang disebut-sebut menjadi mangsanya.

Lee sendiri bertinjauan ditangkap polis setelah melarikan diri dan menjadi buruan selama 20 hari. Lelaki yang dikenal playboy ini tampil dengan mengenakan jaket hitam dan seluar panjang dalam mahkamah. Dia tampak lega setelah hukuman dibacakan.

"Lee seharusnya bekerja sama dengan anggota keselamatan dengan memberi keterangan dalam kes ini, tapi dia malah kabur dan berusaha menghindari penyiasatan. Dia juga tidak menunjukkan penyesalan sama sekali," demikian bunyi keputusan dalam perbicaraan.

Selain dihukum penjara, Lee juga diwajibkan membayar ganti rugi sebanyak NT$ 14,25 juta  kepada 12 orang korbannya. Menanggapi hukuman ini, Lee melalui peguamnya menyatakan akan mengajukan rayuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar